Jakie płatki śniadaniowe wybrać?

Jakie płatki śniadaniowe wybrać?

 

Płatki owsiane                                                                                                                      płatki owsiane

płatki owsiane

Bardzo łatwe w przygotowaniu. Możemy je przyrządzić z wodą lub mlekiem. Znajdziemy zarówno zwyczajne płatki owsiane, jak również górskie i błyskawiczne, których nie będziemy musieli nawet gotować. Najkorzystniejsze dla naszego zdrowia są zwyczajne płatki owsiane. Znajdują się w nich witaminy E i grupy B oraz wiele kwasu foliowego, wapnia, żelaza i magnezu. Znajdziemy w nich także fosfor i cynk. Popularną owsiankę możemy wzbogacić nieco smakowo dodając na przykład orzechy albo pestki dyni, lub słonecznika. W ten sposób wzbogacimy nie tylko smak, ale również walory zdrowotne naszego często codziennego dania. Płatki doskonale oczyszczają organizm z toksyn oraz obniżają cholesterol.

 

Płatki orkiszowe płatki orkiszowe

Wciąż mało popularny rodzaj płatków. Orkisz to jedna z odmian pszenicy, która uprawiana jest od wielu wieków. W ostatnim czasie kiedy wzrosła popularność zdrowego odżywiania i zdrowego stylu życia, również płatki orkiszowe znów znalazły się w odpowiednim miejscu w diecie Polaków. Orkisz zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe oraz żelazo, wapń, potas, cynk i wiele białek, i skrobi. W płatkach takich znajdziemy również wiele witamin tak bardzo nam potrzebnych. To witaminy z grup PP i B. Korzystnie wpływają na nasz układ pokarmowy oraz układ krążenia. Znane są z doskonałego wpływu na naszą koncentrację oraz z właściwości wzmacniających nasz organizm.                                                                                                                                                                                                                                                 

 

Płatki żytnie płatki żytnie

Ta odmiana płatków śniadaniowych zalecana jest w szczególności osobom, które szybko głodnieją oraz stosują diety. To najbardziej sycący rodzaj płatków, który na pewno zaspokoi nasze potrzeby żywieniowe na wiele godzin. W dodatku przyspieszą one nieznacznie przemianę materii w naszym organizmie. Znajduje się w nich wiele kwasu foliowego oraz witamin, zwłaszcza z grupy B. Nie brakuje w nich również błonnika pokarmowego. Dołączenie tego rodzaju płatków do naszej diety na stałe reguluje pracę serca i zapobiega chorobom kardiologicznym w przyszłości.               

                                                                                                                             

 

Płatki jęczmienne płatki jęczmienne

Jęczmień to niezwykle cenne zboże. Uprawiany jest od wieków i od wieków wiadomo o cudownych właściwościach jakie jęczmień posiada. Dziś jednak w świetle badań naukowych wiemy jeszcze więcej na temat tego zboża. Jęczmień zawiera wiele błonnika, który jest pomocny przy problemach trawiennych, jest więc także doskonały dla osób z wzdęciami i zaparciami. Ten rodzaj płatków jest również bogaty w witaminy z grupy B i PP. Udowodniono naukowo działanie jęczmienia na system odpornościowy, a jak wykazały badania taka dieta może również sprzyjać lepszej walce z wirusami atakującymi nas każdego dnia. To doskonały posiłek zarówno dla dzieci jak i osób dorosłych.                                                                                                                                                                                                                                                                       

 

Płatki kukurydziane  płatki kukurydziane

płatki kukurydziane z truskawkami

To najpopularniejszy rodzaj śniadaniowych płatków. Chyba każdy z nas jadł na śniadanie kiedyś właśnie takie płatki kukurydziane. Pamiętajmy jednak, że najzdrowsze płatki kukurydziane to takie, które nie zawierają żadnych zbędnych dodatków, czy też substancji słodzących. Im bardziej będą naturalne, tym więcej dostarczymy naszemu organizmowi cennych minerałów i składników. Płatki kukurydziane zawierają wiele witaminy C, ale również witaminy B, magnezu, potasu, selenu, żelaza, fosforu i cynku. Zawarty w nich błonnik pokarmowy pozytywnie wpływa na procesy trawienia. Z racji dużej zawartości sodu nie poleca się ich osobom, które cierpią na problemy z ciśnieniem.

 

Płatki jaglane                                                                                                        

płatki jaglane

To doskonałe urozmaicenie naszej codziennej diety. Płatki jaglane wytwarzane są z prosa. Jak wiele innych zbóż również te płatki zawierają wiele cennych minerałów i witamin. Są bogate w witaminę B oraz fosfor, żelazo, magnez, potas i cynk. Bogate są również w bardzo nam potrzebną witaminę E, dzięki której poprawimy stan swoich paznokci, skóry oraz włosów. Dodatkowo należy pamiętać, że jest to produkt bezglutenowy, a więc to wyjątkowo zdrowy rodzaj płatków.

 

Płatki ryżowe płatki ryżowe

Płatki wykonywane z ryżu nadal nie są zbytnio popularne. A szkoda, bowiem zawierają wiele cennych minerałów i witamin, które są nam potrzebne w codziennej diecie. Ich stosowanie zaleca się osobom cierpiącym na alergie, głównie dlatego, że płatki ryżowe nie zawierają glutenu. Pozytywnie wpływają na nasz przewód pokarmowy, dzięki czemu są również niezbędne w przypadku walce z wieloma chorobami naszego układu trawienia. Nie zawierają wiele kalorii, a więc są doskonałym uzupełnieniem diety dla osób odchudzających się, a bogactwo witamin C i E oraz wielu minerałów korzystnie wpłynie na nasze zdrowie.

                                                                               

  

Płatki gryczane płatki gryczane

Tworzone są z gryki zwyczajnej. Znajdziemy podobnie jak w przypadku płatków owsianych w sklepach zarówno zwyczajne płatki gryczane, błyskawiczne i prażone. Tu podobnie najzdrowsze będą te zwyczajne. Ta odmiana płatków śniadaniowych zawiera znacznie więcej lizyny korzystnie wpływającej na pracę naszego układu nerwowego i mózgu. Są bogate w magnez, żelazo, kobalt oraz witaminę E i witaminy z grupy B. Doskonale smakują podawane z orzechami. Z powodzeniem można je bezpiecznie dołączyć do diety osób cierpiących na alergię i stosujących diety bezglutenowe.

 

 

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixelpixelpixel